شناسهٔ خبر: 22223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین جشنواره روابط عمومی‌های راه و شهرسازی خراسان رضوی عنوان شد:

ارتقای جایگاه و کارکرد روابط عمومی، رمز بقای سازمان‌ها

نشست دومین جشنواره روابط عمومی‌های راه و شهرسازی خراسان رضوی در آستانه ۲۷ اردیبهشت ماه و روز روابط عمومی با حضور مدیر توسعه منابع این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در این مراسم که در محل اردوگاه شهید رجایی شهرستان نیشابور برگزار شد؛ جواد اسلامی محمدی مدیر توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی به مسوولین روابط عمومی ۳۰ اداره و نمایندگی راه و شهرسازی استان گفت: روز روابط عمومی تداعی‌گر اهمیت و نقش روزافزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات است که امروزه به قلب تپنده مجموعه‌های مختلف تبدیل شده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، انعکاس و اطلاع رسانی اقدامات و فعالیت‌های مسوولین بعنوان خادمان مردم را، بار سنگینی بر دوش مسوولین روابط عمومی دانست و افزود: شما بعنوان مسوولین روابط عمومی‌های ادارات راه و شهرسازی استان نقش مفید و موثری در تحقق این مهم و اطلاع رسانی خدمات دولت به مردم به عهده دارید.

مدیر توسعه منابع اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه و کارکرد روابط عمومی، رمز بقای سازمان‌هاست؛ تصریح کرد: مسوولین روابط عمومی می‌توانند با صداقت و اخلاص عمل بعنوان آینه تمام نما در فضای بیرونی و درونی سازمان عمل کنند و ارتباط و تعامل لازم را در بخش‌های مختلف بوجود آورند.

همچنین در ادامه این مراسم محمدرضا مرتضوی رییس روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها، مدیریت افکار عمومی با در نظرگرفتن خدمت‌رسانی مطلوب به مردم است، گفت: فلسفه وجودی ادارات و سازمان‌ها ارایه خدمات به مردم به عنوان اربابان مراجعه کننده به ادارات است.

مرتضوی افزود: سازمان‌هایی که به مردم اهمیت می‌دهند سعی می‌کنند تفکر روابط عمومی را در سازمان خود نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین قسمت ارتباطی هر سازمان٬ روابط عمومی است؛ تصریح کرد: روابط عمومی در هر سازمان وظیفه دارد فعالیت‌های هر سازمان را به نحوی تنظیم کند که نظر و سلیقه بهره‌برداران از خدمات آن سازمان در آن لحاظ گردد و سازمان‌هایی که برای نظر و افکار عمومی اهمیت قائل نشوند و روابط عمومی خود را حمایت نکنند ٬ زوال سازمان خود را کلید زده‌اند.

رئیس روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: روز روابط عمومی بهترین فرصتی است که سازمان‌ها در نحوه خدمات‌دهی به مخاطبان و بهره‌برداران از خدمات خود بازنگری داشته باشند که این مهم با انتخاب مدیران شایسته برای روابط عمومی و تقویت و حمایت همه جانبه مدیران روابط عمومی محقق می‌شود.

در این مراسم همچنین ضمن تقدیر از زحمات مسوولین روابط عمومی‌های راه و شهرسازی خراسان رضوی، از مسوولین روابط عمومی شهرستان‌های قوچان، بردسکن و تایباد بعنوان نفرات اول تا سوم این جشنواره تقدیر ویژه بعمل آمد.

گفتنی است؛ در این مراسم٬ مسوولین روابط عمومی ادارات و نمایندگی‌های راه و شهرسازی خراسان رضوی با حضور در کلاس خبرنویسی و عکاسی حرفه‌ای از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

نظر شما